Hoe gaan wij te werk?

Klikken is allereerst iets voor websitebezoekers. Bezoek moet klikken. Maar ook in de klantrelatie moet het klikken.Hoe we dit doen? Dat gaan we zo vertellen. Heel belangrijk en eerst nog even: Waarom doen we dit? Wat beweegt de online marketeer?

Websites hebben een doel. Het gaat om bezoek, aandacht en om conversie.
Het is de kunst om bezoekers te overtuigen een stap verder te gaan, om verder te klikken en uiteindelijk contact te krijgen. Om klant te worden. Dát is online marketing. Ja, de kunst van online marketing beheersen we. Maar dat kan alleen in samenspraak met de klant. Met klanten die goed en intensief kunnen samenwerken.

Teamwerk is een centraal thema voor het behalen van resultaten met online marketing. Zo’n samenwerking begint met de klantrelatie. Wij weten dat met koop-maar-in-en-gooi-maar-over-de-heg het niet zal gaan lukken. Het in ieder geval een hoop geld kost zonder dat de echte kansen goed in beeld komen. Precies, je moet als online marketeer weten wat er in de organisatie speelt en er achter kunnen komen waar echt behoefte aan is. Waar kan je klant mee scoren? En hoe krijg je dat online voor elkaar?

Die antwoorden krijgen we alleen boven water als we in een nauwe vertrouwensrelatie met de marketing- en sales teams kunnen werken. Iedereen heeft daarin een actieve bijdrage. En er moet ruimte zijn voor experiment. En voor leren. Ja, als je het zo stelt klinkt het inderdaad als een partnerschap.

Dus wat hebben we geleerd bij AX? Online marketing werkt optimaal als de klant je beste partner is!